صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

پارچه های مناسب مانتو



برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟ (پارچه‌ های مناسب برای دوخت مانتو)

کیفیت در پارچه‌ های مناسب مانتو

ما در خرید مانتو می‌­توانیم بعضی از معیارهای تعریف شده برای خودمان را تغییر دهیم ولی در این بین معیارهایی هستند که به هیچ وجه قابل تغییر نیستند. برای مثال فرض کنید که به خرید مانتو می­‌روید و رنگ مورد نظر شما برای انتخاب مانتو آبی تیره است. اما زمانی‌که آیتم­‌ها را زیر و رو کردید، ناگهان یک مانتو با رنگ آبی روشن چشم شما را خواهد گرفت که مزیت‌­های زیادی از جمله جنس پارچه باکیفیت و برش‌‌­های زیبا دارد، پس تصمیم می­‌گیرد که نظرتان درباره رنگ مانتو را تغییر دهید. اما در مورد انتخاب پارچه­‌های مناسب مانتو چقدر می‌­توانید انعطاف­‌پذیر عمل کنید؟جنس پارچه مانتو قطعا بر بعضی از معیارهای انتخاب ما اولویت دارد. ما باید بتوانیم معیارها را به درستی اولویت‌­بندی کنیم تا نتیجه رضایت‌­بخشی بگیریم.

می­‌خواهم داستان یکی از خریدهایم را بازگو کنم که مطمئنم تعداد زیادی از شما آن را تجربه کرده‌­اید. در ابتدای ورودم به دانشگاه مانتویی ساده و مناسب خریدم و در عین حال خوشحال از انتخاب شیکی که داشتم به خانه بازگشتم اما متاسفانه نتوانستم که مانتوی موردنظر را بیش از چند دفعه در ابتدای ترم بپوشم. زیرا هر چه می‌­گذشت، اینطور به نظر می­رسید که مانتو پس از هر شستشو کوتاه­‌تر می­‌شود. متاسفانه این مانتو تنها تجریه خرید من از پارچه بی­‌کیفیت نبود. ممکن است شما هم بگویید که همین الان مانتوهای زیادی در کمدمان داریم که کیفیت آنها رو به زوال است. علت این اتفاق چیست؟ چرا نسبت به قبل کیفیت‌­ها تا به این اندازه افت کرده و لباس‌­های ما از مانتو و شلوار گرفته تا تیشرت دیگر ماندگار نیستند؟ در یک طرف این اتفاق سیستم مد جهانی است که روز به روز بر تعداد آیتم­‌های تولیدی بیشتر با کیفیت پایین­‌تر اضافه می‌­کند. اما در سمت دیگر این داستان ما هستیم که مرتبا خرید می­‌کنیم و همیشه آیتم­‌های جدیدی می­‌خواهیم. بنابراین با  ما درخواست‌­های زیادی که برای تولید داریم، به نوعی فرهنگ لباس‌­های یکبار مصرف با کیفیت پایین را به وجود آورده‌­ایم.

پارچه‌ی ریون برای مانتو

این جنس پارچه را با نام ویسکوز هم می­‌شناسند. این پارچه در هوای گرم و خشک بهترین کاربرد را دارد و از آنجائی‌ که متریال این پارچه الیاف مصنوعی و بازیافتی از پنبه و چوب است، در برابر رطوبت به خوبی پارچه کتان عمل نمی­کند. اما قیمت مناسب و نسبتا ارزانی دارد و از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین پارچه‌­های مناسب مانتو در ایران است. البته به جز قیمت، دارای مزیت­‌های دیگری مانند عدم چروک به دلیل قابلیت کشی بودن بالا و لطافت به دلیل ضخامت کم می­‌باشد. بنابراین اگر شما به دنبال یک مانتو ظریف و سبک وزن هستید، مانتوهای با پارچه ریون را پیشنهاد می­‌کنیم. از این پارچه حتی برای دوخت سایر آیتم‌­های لباس زنانه نیز استفاده می­‌کنند. خوشبختانه در زمینه انتخاب طرح و رنگ محدودیتی با این پارچه وجود ندارد. بنابراین این پارچه اکثر سلیقه‌­ها را از رنگ­‌های ساده مانند رنگ مشکی تا طرح­‌های مختلف مانند طرح پوست پلنگی را به خوبی پوشش داده است.

پارچه‌ی ریون برای مانتوپارچه­های مناسب مانتو کدامند؟

شما برای انتخاب پارچه‌­های مناسب مانتو چگونه آیتم باکیفیت و بی­‌کیفیت را از هم جدا می­‌کنید؟شاید بعضی از ما برای این تصمیم­‌گیری با خانم‌­هایی که به نظرمان با تجربه­ تر هستند یا خیاط ماهری که می­‌شناسیم، مشورت کنیم. اما ما با شناخت هر چه بیشتر پارچه­‌های مناسب مانتو می­‌توانیم مرحله انتخاب را برای خودمان آسان‌­تر کرده تا بهتر تصمیم بگیرم و یک تجربه خرید لذت ­بخش داشته باشیم.

ویژگی­های پارچه­های مناسب مانتو

پارچه­ های مانتو ویژگی­‌هایی دارند که شما به هنگام خرید از بین پارچه‌­های مناسب مانتو می­‌توانید بر اساس آن‌ها آیتم‌­ها را حذف یا انتخاب کنید. ویژگی­‌هایی مانند کشی بودن یا نبودن پارچه، زبری یا لطافت، میزان چروک­‌پذیری، ضخامت، نوع الیاف و… اشاره کرد.

  • پارچه‌ی ریون برای مانتو

    پارچه‌ی ریون برای مانتو

    پارچه‌‌ی ابریشم برای مانتو

    یکی از لوکس‌­ترین و گران­قیمت‌­ترین مانتوهایی که در بازار هستند، متعلق به مانتوهای با پارچه ابریشم می­باشد. قیمت بالای این مانتو علاوه بر قدرت استحکام خود پارچه، به علت سختی پروسه تولید ابریشم از پیله تا بافت دستی است. بنابراین مانتوهای ابریشم را معمولا در مراسم‌­های خاص و بسیار مهم بر تن می‌­کنند. در مورد تنوع مانتوهای این پارچه مانند پارچه ریون است و شما طبق سلیقه خود می­‌توانید مانتوهای ساده یا طرح‌­دار بخرید. اگر از من بپرسید که مانتوهای ابریشم را چه زمانی می­‌پوشید؟ بهار را ترجیح می­‌دهم. زیرا هوا درون این پارچه جریان ندارد، بنابراین برای فصل تابستان مناسب نیست و احساس گرما خواهید کرد. از طرفی هم مانتوهای ابریشم مناسب زمستان نیستند، زیرا شما را گرم نگه نمی‌­دارند. پس بهترین زمان برای استفاده از مانتوهای ابریشم اواخر بهار و اوایل پاییز است.

     

    پارچه‌‌ی ابریشم برای مانتو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد