صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

یقه حلزونی

آموزش دوخت یقه حلزونی

برای ایجاد یقه حلزونی از الگوی پایه اولیه استفاده کرده از خط سرشانه مماس خط سرشانه جلو و پشت را به هم وصل میکنیم بعد پهنای یقه را روی آن علامت میزنیم . نکته اینکه برای کلیه یقه ها روی یقه حتما ساسون در نظر بگیرید طوری باید باشد که خط بالا روی خط پایین قرار گیرد . معمولا پهنای یقه به اندازه سرشانه در نظر میگیریم کل یقه را رولت میکنیم کاغذ را در آورده سر شانه ها را جدا میکنیم . یقه را به 9 قسمت تقسیم میکنیم به همین صورت به لبه یقه وصل میکنیم . از طرف لبه یقه قیچی میزنیم و از طرف خط داخلی یقه یک نقطه به هم وصل شود . طبق شکل قسمت هایی که هاشور زده شده فضای اضافه شده به الگو هست .


طبق شکل بر روی پارچه باید اول یک دایره ایجاد کرد بعد از یک طرف برش زده به طرف دایره و بعد یک سانت زاپاس گذاشته و دایره داخل را برش میزنیم . بعد دو تا از این لازم هست یکی برای جلو و دیگری برای قسمت پشت بعد روی هم قرار میدهیم قسمت وسط را دوخت میزنیم بعد روی سرشانه وصل میکنیم بعد سه جاف روی آن قرار میگیرد مجددا همگی را دوخت میزنیم .

آموزش دوخت جلیقه پسرانه


دوخت لباس بچه گانه از هنرهای جذاب و پرکاربرد برای همه مادرهای مهربونه. .

دوخت جلیقه

به دلیل اینکه این جلیقه به روی لباس متصل می شود، نه تنها ظاهر زیبایی به لباس می دهد، بلکه بسیار راحت است و کودک تان از پوشیدن آن احساس کلافگی نمی کند.

طرز دوخت جلیقه

دوخت جلیقه پسرانه


 
این جلیقه را می توانید با انواع پاپیون های رنگی که قابل تعویض است، ست کنید .
لوازم مورد نیازپارچه مناسب جلیقه:از جنس پنبه یا هر پارچه ای که مناسب دوخت جلیقه باشد.
یک عدد لباس یک تکه مخصوص نوزادان
3 عدد دکمه
1عدد دکمه قابلمه ای یا فشاری
پاپیون
روش دوختپیش از هر چیزی به الگوی جلیقه نیاز است. می توانید مانند تصویر، الگوی جلیقه مورد نظرتان را بر اساس لباس یک تکه کودکتان، آماده کنید.

لباس بچه گانه

دوخت لباس بچه

دوخت جلیقه

دوخت جلیقه

دوخت جلیقه

سپس به هر کدام از خط وسط الگوی جلیقه، 2/5 سانتی متر اضافه کنید. پس از آن، در تمام لبه های الگو، حدود 1/5 سانتی متر (جا برای دوخت) اضافه کنید.
سپس با استفاده از این الگو، دو تکه از سمت راست جلیقه و دو تکه از سمت چپ جلیقه برش بزنید .
اکنون دو تکه سمت راست را روی هم گذاشته (قسمت روی پارچه هر دو تکه روبه روی هم باشد) و با سوزن ته گرد، آنها را ثابت نگهداریدو اطراف آن را بدوزید .
مانند راهنمایی تصویر، برش های کوچکی در گوشه های جلیقه بزنید.
اکنون برای برگرداندن پارچه به سمت روی آن، روی یکی از تکه های پارچه جلیقه، برش کوچکی بزنید.
سپس کار را برگردانید.
همین کار را در مورد دو تکه سمت چپ جلیقه انجام دهید .
اکنون جلیقه آماده شده را روی لباس یک تکه نوزاد گذاشته و لبه های آن را کاملا روی هم قرار دهید و با سوزن ته گرد محکم کنید
دورادور هر دو تکه جلیقه را روی لباس بدوزید و محکم کنید.
اکنون برای زیبایی ظاهر جلیقه، روی آن سه دکمه بدوزید.
با استفاده از ابزار مخصوص، دکمه فشاری را به روی لباس و همچنین پشت پاپیون متصل کنید.
بدین ترتیب، پاپیون به راحتی روی لباس قرار می گیرد.
می توانید به جای دکمه فشاری، از دکمه های قابلمه ای استفاده کرده و آنها را روی لباس و پاپیون بدوزید

نحوه رسم الگو سارافون دخترانه


سارافان یا سارافون (روسی: [ сарафа́н؛ IPA: sərɐˈfan]؛ از واژهٔ فارسیِ «سراپا») یک لباس زنانهٔ ذوزنقه‌ایِ سنتی بلند روسی است که سر تا پا را می‌ پوشانَد. به نظرم سارافون بچه گانه از شیرین ترین لباس هایی است که دختر بچه ها میچوشند و حسابی ناز و دلبر می شوند، ضمن این که این لباس ها خیلی متنوع هستند و تفاوت های زیادی از نظر جنس و طرح و رنگ در بازار دارند و هم برای فصل های مختلف سال هم تابستان و هم بهار مناسبت است.

 

در ادامه شما با نحوه رسم الگو خیاطی این سارافون شیک دخترانه آشنا خواهید شد. نکته قابل توجه ای است که تمامی تصاویر دارای سایز و کیفیت بالایی می باشند و برای مشاهده این تصاویر در سایز اصلی کافی است ابتدا آن ها را ذخیره کرده و سپس از آن ها برای رسم الگو خیاطی این سارافون بچگانه بهره ببرید. تصاویر کامل گویای کار اجام شده می باشند و من از ارائه توضیحات اضافی خود داری کرده ام. امیدوارم از الگو ها استفاده کنید و این سارافون زیبا را برای دخترتان دوخت بزنید.

 

http://up.rozbano.com/view/2987755/Childrens%20sarafon%20pattern-01.jpg

متراژ پارچه و نوع پارچه برای دوخت سارافون بچگانه

 

متراژ پارچه و نوع پارچه برای دوخت سارافون بچگانه:

برای دوخت این سارافون زیبا و جذاب که جزء برترین های لباس کودک می باشد شما به یک قد بالاتنه به علاوه یک قد دامن + 20 نیاز دارید. برای دوخت این سارافون می توانید بنا به سلیقه خودتان از انواع پارچه از جمله مخمل، آهار دار، تترون، پشمی و ... استفاده کنید. نکته قابل توجه این که ترجیحا بهتر است برای دوخت این سارافون، آستر دوزی انجام شود، زیرا این عمل باعث می شود تا کار شکیل تر جلوه کند.

 

رسم الگو جلو سارافون بچگانه:

 

http://up.rozbano.com/view/2987756/Childrens%20sarafon%20pattern-02.jpg

آموزش تصویری برای دوخت سارافون دخترانه با الگو شیک و زیبا

 

http://up.rozbano.com/view/2987757/Childrens%20sarafon%20pattern-03.jpg

آموزش دوخت سارافون بچگانه

 

http://up.rozbano.com/view/2987758/Childrens%20sarafon%20pattern-04.jpg

آموزش کشیدن الگوی سارافون بچه گانه

 

رسم الگو پشت سارافون بچگانه:

 

http://up.rozbano.com/view/2987759/Childrens%20sarafon%20pattern-05.jpg

آموزش دوخت لباس کودک

 

http://up.rozbano.com/view/2987760/Childrens%20sarafon%20pattern-06.jpg

آموزش آسان دوخت سارافون به همراه الگوی سارافون دخترانه

 

http://up.rozbano.com/view/2987761/Childrens%20sarafon%20pattern-07.jpg

چگونه یک سارافون بچگانه بدوزیم

 

http://up.rozbano.com/view/2987763/Childrens%20sarafon%20pattern-08.jpg

آموزش خیاطی و رسم الگو سارافون بچگانه

 

http://up.rozbano.com/view/2987762/Childrens%20sarafon%20pattern-09.jpg

آموزش دوخت سارافون دخترانه با الگو ساده

 

http://up.rozbano.com/view/2987764/Childrens%20sarafon%20pattern-10.jpg

آموزش رسم الگو خیاطی سارافون دخترانه

 

http://up.rozbano.com/view/2987765/Childrens%20sarafon%20pattern-11.jpg

آموزش رسم الگو خیاطی سارافون بچگانه

 

http://up.rozbano.com/view/2987766/Childrens%20sarafon%20pattern-12.jpg

آموزش یقه شکاری


ابتدا الگوی اولیه لباس را بکشید. بر روی الگوها پنس ها و محل های برش را مشخص کنید. در قسمت جلو برای جا دگمه لباس حتما از سمت راست الگو ۳ سانتی‌متر به بیرون بروید و از بالا تا پایین این سه سانت را در نظر بگیرید. خط گردن را مشخص کنید. از این نقطه به اندازه ۲٫۵ سانت بالا بروید. این خط را به انتهای سرشانه متصل کنید. برای انداختن الگوی پشت مانند همیشه عمل کنید. برای الگوی جلو یک بار آن را روی پارچه بیندازید و از سمت راست الگو را با فاصله ۱ سانت، از پهلوها ۳ سانت، از سرشانه ۱٫۵ سانت و از پایین ۲ سانتی متر فاصله بگذارید. سپس سجاف را ببرید. از قسمت زیر آن را لایی بچسبانید. حال پنس و برش‌ها را بدوزید. سجاف را متصل کنید. پهلوها را بر روی هم قرار دهید. سرشانه را بدوزید. حال تمامی درزها را اتوکشی کنید. در اینجا باید مقدار یقه آماده را اندازه بگیرید. دور تا دور یقه را اندازه بگیرید. اندازه آن را یادداشت کنید. مستطیلی به طول ½ دور یقه و به عرض ۱۰ سانتی متر رسم کنید. از نقطه (الف) ۳ سانتی متر وارد می شویم نقطه (ج) و از نقطه (ب) ۳ سانتی متر پایین می آییم نقطه (د) به دست می‌آید. با خط کش نقطه (ج) را به (د) وصل می کنیم سپس مستطیل بالای یقه را نصف کرده و به صورت هلالی به نقطه (ب) وصل می کنیم. از نقطه (هـ) ۳ سانتی‌متر بالا می رویم و از آنجا به صورت هلالی به نقطه (ج) وصل می کنیم. سپس این الگو را دو بار با فاصله ۰٫۵ سانتی متری بجز قسمت پایینی الگو که با فاصله ۱ سانتی برش داده می شود. این دو قسمت پشت و جلو یقه ما را تشکیل خواهد داد. دقت کنید که از ضلع منتهی به نقطه (هـ) باید الگو را روی دولای بسته قرار دهید. یکی از این دو برش را لایی چسب می چسبانیم و هر دو را از سمت روی پارچه به هم چرخ می کنیم. به طوری که قسمت زیرین یقه اصلا چرخ نشود. (قسمت زیرین همانی بود که با فاصله ۱ سانتی بریدیم). حال یقه را بر می گردانیم و کاملا اتوکشی می‌کنیم. به طوری که درز پارچه کاملا در قسمت وسط بیفتد.

برای وصل کردن یقه به لباس باید یقه را به طور کامل بین دو قسمت سجاف و اصل لباس قرار دهیم به طوری که از انتها کاملا بسته باشد. هر دو سمت را از روی خط دگمه خور راست تا سرشانه و خط دگمه خور چپ تا سرشانه چرخ می کنیم. دقت داشته باشید که آن قسمتی از یقه را که لایی چسب گذاشتید به سمت روی لباس باشد. سپس از انتهای این دو قسمت چرت کوچکی بگذارید و یقه را از سمت پشت به بیرون لباس بدوزید سپس قسمت لایی چسب خورده یقه را ۱ سانتی متر تو بگذارید و به سمت درون یقه چرخ کنید.

برای دوختن دکمه بهتر است که ۳ تا ۴ سانت از گردن پایین بیایید و اولین دکمه را قرار دهید. البته می توانید بالاتر و پایین تر نیز بگذارید که این کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

 

IMAG0115

 

 

آموزش یقه ملوانی

بتدا یقه جلو را از سرشانه 1.5 سانت و از گودی 10-12 سانت گشاد میکنیم و ساسون یقه را روی آن میکشیم(1سانت) و آنرا میبندیم
یقه پشت را در سرشانه 1.5 سانت و از گودی به اندازه یک دوم مقدار گشاد شده _0.75 سانت در سرشانه در نظر میگیریم
سرشانه الگوی پشت و جلو را طوری روی هم قرار میدهیم که از سرشانه پشت 4سانت پایین آمده و روی الگوی جلو قرار میگیرد.اگر بازی یقه خیلی بلند باشد سرشانه 3.5 سانت روی هم می آید
خط یقه را در سرشانه اصلاح میکنیم
برای پهنای یقه در پشت 16 سانت پایین رفته و از این نقطه یقه را به طرف حلقه گونیا میکنیم تا حلقه آستین را قطع کند سپس از این نقطه یقه را به طرف وسط جلو طراحی میکنیم
یقه طراحی شده را از روی الگو رولت کرده و برمیداریم.سپس پشت و جلو را از هم جدا میکنیم
یقه رولت شده را یکبار اندازه یقه رولت شده و یکبار 0.25 سانت تا 0.5 سانت بسته به جنس پارچه بزرگتر میکنیمو برای رویه ی یقه از آن استفاده میکنیم و یقه کوچکتر را برای زیر یقه برداشته و لایه کوبی میکنیم
سجاف این یقه سرخود بوده که از سرشانه در سجاف 0.2 میلیمتر کم میکنیم.رویهمگرد را در سجاف و تنه به صورت افقی برش می زنیم