صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

آموزش یقه شکاری


ابتدا الگوی اولیه لباس را بکشید. بر روی الگوها پنس ها و محل های برش را مشخص کنید. در قسمت جلو برای جا دگمه لباس حتما از سمت راست الگو ۳ سانتی‌متر به بیرون بروید و از بالا تا پایین این سه سانت را در نظر بگیرید. خط گردن را مشخص کنید. از این نقطه به اندازه ۲٫۵ سانت بالا بروید. این خط را به انتهای سرشانه متصل کنید. برای انداختن الگوی پشت مانند همیشه عمل کنید. برای الگوی جلو یک بار آن را روی پارچه بیندازید و از سمت راست الگو را با فاصله ۱ سانت، از پهلوها ۳ سانت، از سرشانه ۱٫۵ سانت و از پایین ۲ سانتی متر فاصله بگذارید. سپس سجاف را ببرید. از قسمت زیر آن را لایی بچسبانید. حال پنس و برش‌ها را بدوزید. سجاف را متصل کنید. پهلوها را بر روی هم قرار دهید. سرشانه را بدوزید. حال تمامی درزها را اتوکشی کنید. در اینجا باید مقدار یقه آماده را اندازه بگیرید. دور تا دور یقه را اندازه بگیرید. اندازه آن را یادداشت کنید. مستطیلی به طول ½ دور یقه و به عرض ۱۰ سانتی متر رسم کنید. از نقطه (الف) ۳ سانتی متر وارد می شویم نقطه (ج) و از نقطه (ب) ۳ سانتی متر پایین می آییم نقطه (د) به دست می‌آید. با خط کش نقطه (ج) را به (د) وصل می کنیم سپس مستطیل بالای یقه را نصف کرده و به صورت هلالی به نقطه (ب) وصل می کنیم. از نقطه (هـ) ۳ سانتی‌متر بالا می رویم و از آنجا به صورت هلالی به نقطه (ج) وصل می کنیم. سپس این الگو را دو بار با فاصله ۰٫۵ سانتی متری بجز قسمت پایینی الگو که با فاصله ۱ سانتی برش داده می شود. این دو قسمت پشت و جلو یقه ما را تشکیل خواهد داد. دقت کنید که از ضلع منتهی به نقطه (هـ) باید الگو را روی دولای بسته قرار دهید. یکی از این دو برش را لایی چسب می چسبانیم و هر دو را از سمت روی پارچه به هم چرخ می کنیم. به طوری که قسمت زیرین یقه اصلا چرخ نشود. (قسمت زیرین همانی بود که با فاصله ۱ سانتی بریدیم). حال یقه را بر می گردانیم و کاملا اتوکشی می‌کنیم. به طوری که درز پارچه کاملا در قسمت وسط بیفتد.

برای وصل کردن یقه به لباس باید یقه را به طور کامل بین دو قسمت سجاف و اصل لباس قرار دهیم به طوری که از انتها کاملا بسته باشد. هر دو سمت را از روی خط دگمه خور راست تا سرشانه و خط دگمه خور چپ تا سرشانه چرخ می کنیم. دقت داشته باشید که آن قسمتی از یقه را که لایی چسب گذاشتید به سمت روی لباس باشد. سپس از انتهای این دو قسمت چرت کوچکی بگذارید و یقه را از سمت پشت به بیرون لباس بدوزید سپس قسمت لایی چسب خورده یقه را ۱ سانتی متر تو بگذارید و به سمت درون یقه چرخ کنید.

برای دوختن دکمه بهتر است که ۳ تا ۴ سانت از گردن پایین بیایید و اولین دکمه را قرار دهید. البته می توانید بالاتر و پایین تر نیز بگذارید که این کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

 

IMAG0115

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد