صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

آموزش دوخت الگوی یقه ایستاده


ابتدا ساسون سرشانه (ساسون پشت لباس)منتقل شده و بسته می شود. یقه در الگوی پشت و جلو از سرشانه ۱سانتیمتر گشاد میشود. یقه در جلو از گودی ۱٫۵ سانتیمتر گشاد میشود. یقه را در پشت از گودی ۰٫۷۵ تا ۰٫۵  گشاد می کنیم.

۱٫۵ سانت روی همگرد و ۲٫۵ سانتیمتر سجاف در نظر میگیریم (دکمه خور+۱سانت). سجاف را زیر الگو برگردانده یقه و سرشانه را برش میزنیم. با متر ایستاده گودی یقه گشاد شده پشت و جلو را اندازه زده، این مقدار را برای کشیدن یقه فرنچ در نظر میگیریم. در صورتی که بخواهیم یقه فرنچ بسته باشد روی همگرد را محاسبه نمیکنیم ولی اگر یقه باز باشد یقه باید تا روی همگرد دوخته شود.بنابراین روی همگرد را هم محاسبه می کنیم.


اندازه ی خط پایه را که با متر ایستاده اندازه زده، رسم می کنیم. از خط پایه در سمت چپ ۳٫۵ بالا رفته. از سمت راست کادر، ابتدا ۱٫۵ سانتیمتر بالا رفته و از این نقطه با خط کش به پشت یقه وصل میکنیم. از این ۱٫۵ سانت ، ۳٫۵ سانت به بالا رفته و به نقطه ی پشت یقه در بالا وصل میکنیم با انتهای پیستوله بزرگ و نوک یقه را نیز با پیستوله کوچک گرد می کنیم. و اگر پیستوله در دسترس نبود سعی کنید با دست خطی منحنی را ایجاد کنید.برای روی یقه ۲٫۵ میلیمتر از سمت چپ کادر بالا رفته و با رعایت انحنا به لبه یقه گرد می کنیم. سجاف در این یقه بخاطر ایست بهتر لایه کوبی می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد