صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

صنایع دستی و پوشاک مرکز قوچان

وبلاگ تخصصی در زمینه آموزشهای مهارتی رشته های صنایع دستی و پوشاک ( مانتو دوز راسته دوز ، کیف بافی و کیف دوزی ، دوزنده لباس کودک)

آموزش  الگوی یقه انگلیسی جدا

الگوی پایه بالاتنه را رسم کرده سپس پنس سرشانه جلو را بسته و منتقل میکنیم.الگوی جلو را از گودی یقه 1.5 سانتیمتر گود کرده و از سرشانه 1سانت گشادی می دهیم. در الگوی پشت از سرشانه 1سانتیمتر و از گودی 0.75 سانتیمتر گشادی میدهیم. روی همگرد را در این مدل 2سانتیمتر مشخص می کنیم. پایه یقه را 2سانتیمتر در نظر گرفته و در امتداد سرشانه خارج میشویم، از این نقطه به بازی یقه رسانده سپس در امتداد آن روی همگرد را قطع میکنیم.به این ترتیب خط شکست یقه به دست می آید. پنس لقی یقه را 0.6 تا 1 سانتیمتر روی شکست یقه کشیده ، بسته و خط را اصلاح میکنیم.

یقه گشاد شده پشت را با متر ایستاده اندازه زده و از نقطه پایه یقه این مقدار را +1 سانتیمتر کرده و در امتداد خط شکست بالا می رویمو از این نقطه، 2سانت برای چرخش یقه به طرف سرشانه رفته و از این 2سانت به پایه یقه در خط شکست مجددا وصل میکنیم.از این 2سانت نیز به طرف سرشانه گونیا کرده و 3سانت جدا میکنیم.از سمت دیگر این خط 5سانت گونیا کرده و جدا میکنیم.برای پهنای یقه پشت این نقاط را بهم وصل میکنیم. 0.5 سانت (بسته به دال یقه)از گودی یقه در جلو بالا رفته گونیا میکنیم و خطی موازی با خط کمر از این نقطه رسم میکنیم.این خط راهنمای دال یقه است.

از خط راهنمای دال یقه 1.5 سانت بالا رفته تا با هلال یقه برخورد کند، از برخورد خط شکست با خط راهنما ، پهنای یقه را مشخص کنید و از این نقطه ، 2سانتیمتر پایین آمده و به زاویه یقه (نقطه 1.5 سانت) وصل میکنیم حالا لبه خارجی یقه را طراحی میکنیم. از نقطه زاویه یقه (نقطه 1.5 سانتیمتر) به 3 سانتیمتر پشت یقه وصل میکنیم .از خط راهنمای دال یقه، قسمت بالای یقه را طوری طراحی میکنیم که با خط چرت پایین برخورد کند .سپس قسمت یقه بیرونی طراحی میشود. قسمت زیر یقه روز اریب پارچه قرار میگیرد.درمورد پارچه های راه راه و چهارخانه میتوان هر دو تکه را اریب درآورد.یقه بالا از روی الگو رولت شده سپس خطوط یقه اصلی جلو قیچی میشود. شماره های 1-2-3-4-5 برای یقه بالایی از روی الگو رولت میشود و شماره های 6-7-8 برای یقه پایین الگو قیچی میشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد